Verdi Requiemje most újra szcenírozott előadásban kerül bemutatásra, így a klasszikus mű új dimenziókat nyer.


"Opera egyházi köntösben" - Hans von Bülow karmester kritikája, amely kezdetben negatív véleményként született, jól tükrözi azt a széles körben elterjedt nézetet, miszerint Verdi Requiemje, noha a katolikus liturgia kereteit és szövegeit veszi alapul, valójában nem csupán vallási tartalommal bír. Sokkal inkább az emberi érzelmek univerzális spektrumát jeleníti meg: a gyász, a fájdalom, a veszteség miatti szomorúság és düh, a végítélettel szembeni félelem, valamint a béke iránti vágy kifejezésére törekszik. Mindezt drámai, színpadra kívánkozó eszközökkel tálalja, így egyfajta operaélményt nyújt a hallgatóságnak, amely messze túlmutat a hagyományos vallási kereteken.

Az eseményen résztvevő partnerek között találhatjuk Kovácsházi Istvánt, továbbá a produkcióban debütáló Gál Erikát, valamint az örmény származású Gosh Sargsyant, aki nemrégiben a Georg Solti Akadémián is jelentős elismerésben részesült az operaházi közönség körében.

Az előadásban kettős szereposztásban szólót táncol a Magyar Nemzeti Balett két művésze, Gyarmati Zsófia és Papp Zsuzsanna.

A Magyar Állami Operaház Zenekara és Énekkara Jirí Habart irányítása alatt áll, aki a fiatal cseh karmesterek egyik legígéretesebb képviselője. Habart a 2023-as debreceni Kodály Zoltán Nemzetközi Zenei Verseny díjazottjaként kapta meg a lehetőséget, hogy a zenekarral együtt varázsolja el a közönséget.

Related posts