Vályi István hevesen reagált, míg Sebestyén Balázs határozottan védte a Nissan által indított, botrányt kavart reklámkampányt. | szmo.hu

Óriási felháborodást keltett a Nissan új reklámkampánya Magyarországon. A szövegek miatt többen is tiltakoztak, a cég pedig lépéseket tett az ügyben.
A Nissan magyarországi importőre új reklámkampányt indított, amelynek középpontjában Ganxsta Zolee és Stohl András áll. A hirdetések humoros megközelítéssel mutatják be az autózás világát, ahol a férfiak dominálnak, és a nők vezetési képességeit célozzák meg vicces, ám néha provokatív módon. A hirdetésekben emellett sokszor felbukkananak erotikus áthallások is, amelyek tovább fokozzák a szórakoztatást és a figyelemfelkeltést.
A "Nem tehetsz róla, tehetsz ellene" nevű szervezet kapcsolatba lépett a Nissannal az ügy kapcsán. A vállalat európai kommunikációs alelnöke nyilatkozott, miszerint a kampányt a magyar importőr készítette, de a Nissan nem adta rá áldását. Kifejezték kérésüket a reklám azonnali eltávolítására minden médiaplatformról, és jelezték, hogy ez a folyamat már folyamatban van. Emellett elmondták, hogy számos visszajelzés érkezett tőlük a hirdetés kapcsán, és elnézést kérnek az okozott kellemetlenségekért.
A kampány nem csupán a női jogvédő szervezet körében, hanem a hírességek világában is komoly felháborodást váltott ki. Vályi István újságíró egy részletes Facebook-bejegyzésben osztotta meg mély csalódottságát, amelyben kifejtette véleményét a történtekről.
- írta.
Hozzátette: véleménye szerint az, aki ezt a reklámot megálmodta és jóváhagyta, "a lehető legtávolabb áll attól, amit ma intelligens embernek nevezhetünk."
A Rádió 1 reggeli műsorában is napirendre került a téma, ahol Ráskó Eszter kifejtette véleményét. Szerinte a humor természeténél fogva szubjektív, és bár ő maga nem érzi sértve magát, úgy gondolja, hogy ennél sokkal kreatívabb és szórakoztatóbb tartalmak is születhettek volna. Sebestyén Balázs viszont azt hangsúlyozta, hogy a politikai korrektség mára szinte mindent megfojt, és példaként említett német szexista autóreklámokat, amelyek jól mutatják, hogy a humor határai egyre inkább szűkülnek.
A műsorvezetők közös véleménye az volt, hogy még egy gyenge reklám is értékes lehet, ha sok ember foglalkozik vele és beszél róla.
- mondta Sebestyén Balázs, mire Ráskó Eszter kihívta egy parkolási versenyre.