A Suzuki szerint még jó ideig nem fognak egységes áron elérhetők lenni az elektromos autók és a hagyományos benzines vagy dízel modellek.
A Maruti Suzuki 2025-ös pénzügyi évének harmadik negyedéves eredményeit bemutató rendezvényen Rahul Bharti, a befektetői kapcsolatokért felelős igazgató, részletesen kifejtette az elektromos járművek jövedelmezőségével kapcsolatos elképzeléseit.
Egy elemző a Bharti vállalat vezetőjét arról faggatta, hogy mikorra várják az elektromos járművek jövedelmezőségének elérését a hagyományos, belső égésű motorral működő modellek szintjére. A vezető válaszában kifejtette, hogy ez a fordulat "még jó ideig nem fog bekövetkezni."
Bharti véleménye szerint az elektromos járművek jelentősen alacsonyabb jövedelmezőséggel bírnak a hagyományos üzemű autókhoz képest. Ennek következtében a központi és állami kormányzatok Indiában aktívan támogatják az elektromos autók gyártását, mind a keresleti, mind a kínálati oldalon. Ezt különféle adókedvezmények és vámcsökkentések révén valósítják meg, hogy ösztönözzék a piaci növekedést.
Az elektromos járművek technológiájának magas költségei komoly kihívást jelentenek az indiai vállalatok számára, különösen a lokalizáció terén, mivel a helyi ellátási láncok nem érik el a kínaiak szintjét. Például a Maruti Suzuki azt tervezi, hogy a kínai BYD-től szerzi be az e-Vitara akkumulátorait. Bharti hangsúlyozta, hogy a cég minden lehetséges módon vizsgálja a lokalizáció lehetőségeit. Helyi források szerint míg a versenytársak csupán az akkumulátorcellákat importálják, a Maruti Suzuki a teljes akkumulátorcsomagot is meg kívánja vásárolni.
Bharti nyilatkozatai arra utalnak, hogy a Maruti Suzukinak nem lesz lehetősége a versenytársaknál olcsóbban kínálnia az elektromos autóját - a hagyományos modellek esetében ezt teszi a cég a jövedelmezőség érdekében.
A Maruti Suzuki várhatóan márciusban mutatja be Indiában az e Vitarát, és a második negyedév folyamán kezdheti meg az autó exportját az európai piacokra, valamint Japánba. A cég ambiciózus tervei között szerepel, hogy 2030-ig további öt elektromos járművet is bevezet. Az electrive.com értesülései szerint a vállalat ezzel szeretné erősíteni jelenlétét a fenntartható közlekedés terén.