A hidak lassan elkorhadnak, és sürgősen szükség van új építményekre is.
Fotó: Getty Images - A budapesti Petőfi híd, bár nem jelent közvetlen veszélyt, mindenképpen megérdemelne egy alapos felújítást.
A Budapest Műhely legfrissebb kutatásai szerint a Petőfi híd már olyan állapotban van, hogy el kellene kezdeni a felújítását, utána az Árpád híd és a Rákóczi híd rekonstrukciója következhet, de újabb Duna-hidak építésére is szükség lenne.
Kőrösi Koppány, a Budapest Műhely megalapítója és kutatási-elemzési igazgatója hangsúlyozta, hogy a főváros két legforgalmasabb hídja, az Árpád híd és a Rákóczi híd, a dunai átkelések 40-42%-át bonyolítja le. Különösen az Árpád híd állapota aggasztó, hiszen a szakértő megfogalmazása szerint "közepesen rossz". Az InfoRádióban elmondottak alapján Koppány részletesen elemezte a helyzetet:
Kiegészítette,
A hidak életciklusa során 30-40-50 évente jelentős felújításra van szükségük, de ezen időszakok között folyamatos karbantartásra is szükség van ahhoz, hogy állapotuk megőrizhető legyen.
A Lánchíd remek állapotban pompázik, ám Kőrösi Koppány véleménye szerint a közúti forgalom lezárása nem volt a legjobb döntés.
A többi dunai híd is jó állapotban van, kivéve a Petőfi hidat. Itt maguk a tartószerkezetek, az alapszerkezetek korrodálódtak el rettenetesen - fogalmazott. A Petőfi híd 1980-ban esett át egy felújításon, azóta azért eltelt 45 év, miközben a korróziógátló festékek élettartama 20 év, tehát duplán kihordta már az élettartamát.
Azt megerősítette, hogy nagyon rozsdásodás, de nem gondolják, hogy életveszélyes vagy balesetveszélyes lenne, és azt sem prognosztizálják, hogy belátható időn belül le kell zárni, de ha előbb-utóbb nem történik a híddal semmi, akkor forgalomkorlátozásra lesz szükséges - mondta.
A Petőfi híd felújításának csak a megtervezése nagyjából 1 milliárd forintba kerülne, és legkorábban a 2030-as évek elején fejeződhetne be, addigra pedig már az Árpád híd rekonstrukciója is elkerülhetetlenné válik.





