Piastri az első kanyarban megelőzte riválisait, ezzel megszerezve a győzelmet a Belga Nagydíjon | M4 Sport

A rossz látási viszonyok miatt törölt F3-as majd a végig esős F2-es futam után nem sokat javult az időjárás-helyzet Belgiumban, a királykategória mezőnyének is nehéz versenyre kellett tehát készülnie.
A rajtot Lando Norris a legelőnyösebb helyzetből várta, míg mellette csapattársa és egyben fő bajnoki ellenfele, Oscar Piastri állt készen a startvonalon.
A harmadik rajtkockát Charles Leclerc birtokolta, míg a negyedik helyen a sprintversenyt - amelyet még száraz időjárási körülmények között rendeztek - megnyerő Max Verstappen várta a startot. Alexander Albon az ötödik pozícióból vághatott neki a versenynek, míg George Russell a hatodik helyről indult.
A hosszú idő óta legjobb időmérőjét futó Cunoda Juki volt a hetedik, a legjobb tízben pedig Isack Hadjar, Liam Lawson és Gabriel Bortoleto volt még benn.
A rajtrácson mindössze tizenhat autó sorakozott fel, mivel Carlos Sainz, Lewis Hamilton, Andrea Kimi Antonelli és Fernando Alonso a boxutcából indultak, miután megsértették a parc fermé szabályait.
A mezőny a biztonság érdekében a biztonsági autó mögött vágott bele a felvezető körbe. Az "ismerkedési" szakasz után azonban megérkezett a jelzés: piros zászlóval megállítják a versenyt, mivel a körülmények nem alkalmasak a biztonságos versenyzésre.
A futam több mint egy óráig állt, mielőtt az FIA jelezte, a mezőny 16:20-kor (a futam eredetileg 15 órakor rajtolt volna) elstartolhat - az eredeti sorrend szerint.
A mezőny néhány SC-s kört követően gördülő rajttal indult el a futamra, és az első kör izgalmas pozíciócserét hozott - méghozzá az élen! Piastri a Kemmel egyenesben mesterien kihasználta csapattársa kis csúszását az első kanyarnál, ezzel pedig sikerült átvennie a vezetést.
Két körrel később Russell aktiválta a támadási módját, és sikeresen megvalósított egy előzést Albon ellen. Ezzel a Mercedes pilótája máris Leclerc és Verstappen duója után loholt.
Látványosan kezdte a versenyt Hamilton is, aki a sor végéről több előzést is végrehajtott a középmezőny tagjai ellen. Eközben Verstappen több alkalommal is próbálkozott Leclerc előzésével, a monacói azonban magabiztosan védte a harmadik helyet.
A köztes gumikra először Hamilton váltott slickekre, a tizenegyedik körben, ami igazán ügyes döntésnek bizonyult, mivel ezzel több előnyös pozíciót szerzett a később cserélő versenyzőkkel szemben.
Kiállása után a brit versenyző a hetedik helyre lépett előre, és folyamatosan közelítette meg Albont, aki viszont ügyesen tartotta a lépést Verstappen és Russell duójával.
Az élen a sorrend nem változott, Piastri továbbra is megőrizte vezető pozícióját a boxkiállás után, sőt, mivel ő korábban hajtotta végre a kiállást, még tovább növelte előnyét Norrisszal szemben. A csapattársa hét másodperces hátrányban követte őt. Kettejük között taktikai eltérés is tapasztalható volt: míg Piastri közepes gumikkal versenyzett, Norris a kemény abroncsokat választotta.
Leclerc sikeresen növelte előnyét Verstappen előtt, aki egy lassabb kerékcserének köszönhetően időt veszített, így kénytelen volt inkább Russellre összpontosítani.
A brit pilóta közelítette meg őt, de Verstappen határozottan megőrizte a negyedik pozícióját a Mercedes versenyzőjével szemben.
A futam felénél ez a sorrend stabilizálódott, ahogyan a különbségek is a pontszerzők között. Piastri magabiztosan vezetett és Norris is kényelmes előnyben volt Leclerc-rel szemben. Ők már "csak" két és fél másodperccel előzte meg Verstappent, akit Russell három másodperccel követett.
Albon továbbra is szoros versenyt futott az élmezőnnyel, mindössze két másodpercre volt Russell nyomában, míg Hamilton is hasonló távolságra követte őt.
Piastri a huszonötödik körre már kilenc másodperc fölötti előnnyel rendelkezett, miközben Hamilton is remek tempót futott, és sikeresen Albon mögé ért, így támadási pozícióba került.
A harmincadik kör táján azonban megváltozott a vezetők közötti dinamika: Norris fokozatosan csökkentette lemaradását, és több alkalommal is megfutotta a leggyorsabb kört.
Norris a hajrához közeledve folytatta hátrányának csökkentését, a harmincnyolcadik körben már csak hat másodperccel maradt el a csapattárs mögött. Eközben nagy figyelem esett Albon és Hamilton kettősére is: a brit hosszú üldözőverseny után sem tudott előzni.
Az utolsó körökben izgalmas párharc bontakozott ki, hiszen Verstappen ügyesen, lépésről lépésre csökkentette hátrányát Leclerc-ral szemben, és végül sikerült támadási pozícióba kerülnie.
Norris a hajrában is csökkentette hátrányát, utol azonban már nem érte a csapattársát, aki szépen menedzselte előnyét és haladt az újabb futamgyőzelem felé, amit a leintésnél magáénak is tudhatott. Ezzel pedig megtörte Norris két hétvége óta tartó győzelmi lendületét és Montreal óta először növelte előnyét a bajnoki tabellán is.
A csapattársnak be kellett érnie a második helyezéssel, a dobogó legalsó fokára pedig a Verstappen ellen magabiztosan védekező Leclerc állhatott fel. Russell ötödik lett, Albon pedig Hamiltont maga mögött tartva hatodik.
Liam Lawson, Gabriel Bortoleto és Pierre Gasly is megcsillogtatta tehetségét a 2025-ös szezon tizenharmadik versenyén, ahol mindhárman fontos pontokat szereztek. A következő izgalmas állomás pedig hazánkban vár ránk, hiszen a Magyar Nagydíj következik, ahol a versenyzők továbbra is küzdenek a legjobbak közé való bekerülésért!