Az Ajka és Veszprém közötti vasúti vonalon még mindig semmi jelét nem mutatja a felújításnak; már egy egész éve, hogy a vonatok helyett pótlóbuszok közlekednek.
A Városlőd határában elhelyezkedő szakaszon 150 méternyi sínpár lefektetése válik szükségessé, azonban Hadházy Ákos megjegyzése szerint a munka jelei nem észlelhetők a helyszínen. A MÁV tavaly decemberben egy fél éves felújítási tervet jelentett be, mostani megkeresésünkre viszont azt válaszolták, hogy a közlekedés 2026 első felében indulhat újra.
Már közel egy éve szünetel a vonatközlekedés Ajka és Veszprém között. Városlőd határán mindössze 150 méternyi sínpár hiányzik ahhoz, hogy a járatok újra elindulhassanak, de a helyszínen sajnos semmi jelét nem tapasztalni a szükséges munkálatoknak. Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő videós bejelentkezésében osztotta meg a helyzetet, amely aggasztóan stagnál.
A képviselő szavai szerint naponta ezrek kénytelenek pótlóbuszokra átszállni a problémás szakaszon, amely a Budapest-Veszprém-Szombathely-Graz fővonal része, és egyben az európai TEN-T hálózat kulcsfontosságú eleme. Hadházy bejegyzésében arról is említést tett, hogy a vágány melletti vízelvezető rendszer már látványosan elkészült. Ez alapján valószínű, hogy a MÁV arra fog hivatkozni, hogy a vízelvezetési problémák megoldása után még várni kell, hogy a kiszáradó töltés talaja megfelelően tömörödjön.
A képviselő szerint ugyanakkor ennek nem kellene egy évig tartania, ráadásul a MÁV áprilisban a töltés visszabontásáról és újjáépítéséről írt közleményében, a töltés azonban nem tűnik újnak.
A szakasz felújítása néhány évvel ezelőtt, 2019-ben valósult meg, de a MÁV azóta fokozatosan csökkentette a vonatok maximális sebességét ezen a részen. Tavaly év végén végül leállt a közlekedés, így az utasoknak pótlóbuszokra volt szükségük. A MÁV az időközben tervezett felújítási munkálatokra hivatkozott, amelyek várhatóan fél évet vesznek igénybe. Hadházy véleménye szerint a felújítás késlekedése egyértelműen kedvez a pótlóbuszokat üzemeltető cégnek, amely így biztosan jól jár a helyzet alakulásával.
Kérdéseinket a MÁV-hoz intéztük, hogy tisztább képet kapjunk arról, mióta állnak le a felújítási munkálatok, miért történt ez, valamint mikor várható a folytatás és a projekt befejezése. A MÁV válaszában hangsúlyozta: "A vonal üzemeltetése a GYSEV hatáskörébe tartozik. A pálya helyreállításához viszont külső vállalkozói kapacitások bevonása is elengedhetetlen, amihez közbeszerzési eljárást kell lefolytatni. Ezt a MÁV-csoport koordinálja, és jelenleg az eljárás folyamatban van. A nyertes kivitelezőnek a szerződéskötést követően körülbelül négy hónap áll rendelkezésére a pálya forgalomba helyezésére, így a munka befejezése 2026 első felére várható" - áll a MÁV válaszában.





