**Mire figyeljünk a használt termékek eladásakor?** A használt termékek értékesítése izgalmas lehetőség, de fontos, hogy néhány alapvető szempontot figyelembe vegyünk a folyamat során. Az alábbiakban összegyűjtöttünk néhány tippet, amelyek segíthetnek a


A használt cikkek adásvételének népszerűsége napjainkban egyre inkább a figyelem középpontjába kerül. Ez a tendencia gyakran mindkét résztvevő számára kedvező ajánlatokat hoz, hiszen a vásárlók jelentős kedvezménnyel juthatnak hozzá értékes, sokszor alig használt termékekhez, míg az eladók extra bevételhez juthatnak olyan dolgok értékesítésével, amelyek már nem szolgálják őket, sőt, csak helyet foglalnak. Ugyanakkor Eduarda Hekšová, a dTest fogyasztóvédelmi szervezet vezetője figyelmeztetett, hogy a használtcikk-piacokon sajnos gyakran előfordulnak visszaélések is.

Rámutatott, hogy az ilyen adásvételek során gyakran olyan felek kötnek szerződést, akik közül egyik sem vállalkozó. "Ebben az esetben a vevőt nem illeti meg az a védelem, amihez fogyasztóként hozzászokhatott" - hangsúlyozta Hekšová.

Állítása szerint azonban nem csupán vállalkozótól történő vásárlás esetén érvényesíthetők a hibás teljesítésből származó jogok. Ez különösen igaz abban az esetben, ha az áru nem felel meg a leírásának vagy a hirdetett jellemzőinek.

Vásárláskor fontos figyelembe venni a termék életkorát, hiszen ez közvetlen hatással van annak állapotára. Például, ha az eladó csupán annyit nyilatkozik, hogy a termék "csak kibontott", akkor azt feltételezhetjük, hogy az szinte újnak számít. Ezzel szemben, ha a termék már öt éve használatban van, akkor nyilvánvaló, hogy az állapota ennek megfelelően romlott. Az eladó státusza — vállalkozó vagy magánszemély — szintén lényeges szempont, mivel használt áruk esetében a hiba bejelentésének határideje akár egy évre is csökkenthető.

Hekšová megállapítása szerint csalókkal bármely helyszínen, így a használtcikk-piacokon is könnyedén összefuthatunk - mindkét fél részéről. "Fontos, hogy alaposan tájékozódjunk a másik fél hátteréről" - hívta fel a figyelmet. Ha például a tranzakció egy közösségi platformon történik, érdemes megvizsgálni a profil létrehozásának időpontját és azt is, hogy vannak-e korábbi (lehetőleg régebbi) bejegyzések a felhasználónál.

Kiemelte, hogy a csalók gyakran kétféle módszerrel próbálkoznak. Az első egyszerűbb: az eladó nem küldi el a terméket, majd megszakít minden kommunikációt, miután megkapta a pénzt. A másik módszer sokkal alattomosabb - ez egy üzenetben küldött link. Ez a link rendszerint hamis futárcég (vagy bank, fizetési kapu) oldalára vezet, és miután az áldozat megadja érzékeny adatait (például a bankkártyaszámot), ezeket az adatokat visszaélésre használják, és pénz kezd eltűnni a számláról. "Ha ilyen linket kapunk, az a legjobb, ha egyáltalán nem nyitjuk meg" - tette hozzá Hekšová.

Ha a vásárló véletlenül megadta a bankkártya adatait, Hekšová tanácsa szerint azonnal érdemes kapcsolatba lépni a saját bankunkkal. Amennyiben a vásárló más érzékeny információkat is megosztott, mint például a személyi igazolvány számát, vagy ha bűncselekmény gyanúja merül fel, ajánlott feljelentést tenni a megfelelő hatóságoknál, például a Szlovák Rendőrségnél.

Related posts