Az Országgyűlés jóváhagyta a korlátlan kampányfinanszírozást.

A parlament jóváhagyta az országgyűlési képviselők kampányköltségeinek átláthatóságát célzó törvénymódosítást. Ez a változtatás, amely megőrzi a szigorú elszámolási szabályokat, eltávolítja a jogszabályból a választási kampányra vonatkozó költségkorlátozásokra tett előírásokat. A módosítást 133 képviselő támogatta, 46 ellenállt, míg 1 képviselő tartózkodott a szavazástól.
A kezdeményezés élén három kereszténydemokrata képviselő áll: Vejkey Imre, Hollik István és Nacsa Lőrinc. A törvényjavaslatukban hangsúlyozzák, hogy "a 2022-es országgyűlési választások során a baloldal a kampányjogszabályokat kijátszva külföldi forrásokat használt fel a választási kampányban. Ezzel világossá vált, hogy a jogalkotás elsődleges feladata a választói akarat külföldi támogatások általi befolyásolásának megakadályozása. Továbbá, a mai világban a kampánytevékenységek egyre inkább a digitális térben zajlanak, ahol a nemzeti szabályozások érvényesítése nehézkessé válik."
A korábbi előírások értelmében minden egyes képviselőjelölt a választási kampány ideje alatt legfeljebb 5 millió forintot költhetett a kampánytevékenységekre.
Az Állami Számvevőszék 2022-es kézikönyve már megállapította, hogy a közösségi médiában megjelenő, politikai tartalmak nem minősülnek klasszikus politikai hirdetésnek, de a használatuk ugyanúgy kampánytevékenységnek minősül, mivel alkalmasak a választói akarat befolyásolására. Ezért az 5 milliós keret a közösségi médiás tartalmakra is alkalmazni kellene, de ezt a szabályt most eltörölték.
A Political Capital elemzése szerint csak az utóbbi hetekben (május 18. - június 7. között) 195 millió forintot költöttek magyarországi szereplők politikai és társadalmi kérdésekről szóló hirdetésekre a Facebookon és az Instagramon. Ennek 82 százalékát kormányközeli szereplők fizették be.
A Telex rámutat arra, hogy a Fidesz eddig nem tartotta be a kampányfinanszírozási előírásokat, ám az Állami Számvevőszék még mindig nem rótt ki büntetést a kormánypártra.