Íme ez a kabát, amelyért dollár ezreket kérnek, de ha kitöltjük a kérdőívet, egyedi mintákkal varázsolják tele az életünket.

A vásárlás első pillanatában még egyszerűnek tűnik minden: kiválasztjuk a kabátot, fizetünk egy rakás pénzt, hazavisszük. Csakhogy a Bode nevű luxusmárkánál minden fordítva történik: előbb következik a kérdőív, ami részletekbe menően szondázza végig az életünket. Kedvenc filmek, szerencseszámok, hobbik, gyerekkori élmények, családi történetek - minden számít.
Chandler Lesesne West, a vintage ruhák világában otthonosan mozgó bolt tulajdonosa, nemrégiben egy igazán különleges házasságot kötött. Férje a hagyományos öltöny helyett egy egyedi, kézzel festett kordbársony kabátot viselt, amelyen a pár közös életének legfontosabb pillanatai elevenedtek meg. A kabát nem csupán divatos kiegészítő, hanem egy igazi műalkotás is: rajta láthatóak a szerelmesek öt macskája, lila akácvirágok, a ceremónia apró, de annál fontosabb részletei, és még két tündér is, akik a pár elmondása szerint szintén az ő személyiségüket tükrözik. Ez a különleges darab nem volt egyszerű DIY projekt: a költsége 2 100 dollárra (körülbelül 1 millió 100 ezer forintra) rúgott, de az eredmény valóban egyedülálló lett.
Mac Bass, a 32 éves szövegíró és tartalomkészítő, 2025 elején úgy döntött, hogy megvalósítja régóta dédelgetett álmát: beszerez egy személyre szabott kabátot. Miután leadta a rendelését, a márka néhány órán belül megküldte neki a részletes kérdőívet, amely az életének különböző aspektusait célozta meg: a családját, hobbijaikat, kedvenc filmjeit, szerencseszámait, első autóját, és minden olyan apró részletet, ami fontos jelentőséggel bír. Mac két órát szánt arra, hogy alaposan és őszintén kitöltse a kérdéseket, lehetőséget adva ezzel, hogy élete története a kabát mintáiban valósággá váljon. Az ilyen részletek által a kabát nem csupán egy ruhadarab lett, hanem egyfajta vizuális emlékgyűjtemény, amely a múltjának legszebb pillanatait idézi fel.
A kérdőív alapján a kabát készítői a beérkezett információk nagy részét felhasználták a dizájnhoz, de nem minden kerül rá. Bass kabátján például a kedvenc hokicsapat logója, a felesége neve és az első autó emléke szerepel. Egy-egy apró részlet, mint az Empire State Building mintája, a családi és kulturális gyökereit idézi fel.
A kabát viselése élményszámba megy: mindenki felfigyel rá, megkérdezi, hogy "Te csináltad?" - és Bass büszkén meséli, hogy nem, a kérdőív alapján készült - állítja. Ám az igazsághoz hozzátartozik, hogy ezeket a kabátokat először olyan hírességeken láthattuk, mint a márka legnagyobb rajongója, Harry Styles, aki aki a Vogue címlapfotózáshoz egyedi Bode-nadrágot viselt 2020-ban, és számos videójához (Watermelon Sugar, Golden, Daylight) rendelt egyedi darabokat. A tervező elmondása szerint "egyik leghűségesebb hollywoodi vásárlója".
De ott van Jay-Z, aki a márka arca, vagy éppen Blake Lively, aki a Bode legújabb szenvedélyes támogatója.
A Bode titka a különlegesség egyszerű művészetében rejlik: olyan prémium termékeket alkot, amelyeket senki más nem tud reprodukálni. Míg más márkák a kifinomult ritkaságok vagy a neves címkék köré építik árazási stratégiájukat, itt minden kabát egyedi tervezésű, miközben a gyártási folyamatok szigorúan standardizáltak.