Az Audi új magasságokba emeli a márkáját.


Az utóbbi időszakban már senkit sem lep meg, hogy a német autómárkák komoly kihívásokkal néznek szembe. Különösen az Audi esetében figyelhető meg, hogy a tavalyi év különösen gyengére sikeredett a versenytársakhoz viszonyítva. Bár az 1,7 millió eladott autó elsőre nem tűnik alacsonynak, a 2023-as évhez képest ez 12%-os visszaesést jelent. Mindez különösen figyelemre méltó, hiszen a BMW és a Mercedes jelentős növekedést mutattak, míg a Tesla, a legnagyobb riválisként, először meghaladta az Audi értékesítési számát. Ez a helyzet nyilvánvalóan komoly dilemmát jelent az Audi számára, amely úgy tűnik, inkább a problémák elől menekülve, a márka pozicionálásának emelésére fókuszál.

Jose Miguel Aparicio, a brit márka vezetője, az Auto Expressnek adott interjújában hangsúlyozta, hogy a márka talpra állításához nem elegendőek a kisebb finomítások; valódi megújulásra van szükség. Aparicio kifejtette, hogy a prémium szegmensbe való további elmozdulás célja a márka presztízsének és piaci megítélésének növelése. Bár a magasabb pozicionálás nem feltétlenül eredményezne nagyobb eladási számokat – sőt, valószínűleg még csökkentené is azokat –, az Audi számára a prémium szegmensbe való belépés lehetőséget adna arra, hogy magasabb árréssel dolgozzon. Más szavakkal, kevesebb eladott autóval is képes lenne nagyobb profitra szert tenni. Aparicio az interjú során nem tagadta, hogy az Audi már most is kínál olyan modelleket, amelyek a tehetősebb vásárlókat célozzák. Hozzátette, hogy a márka vonzerejének növelése érdekében elengedhetetlen az innováció, hiszen a prémium felhasználói élmény biztosítása kulcsfontosságú a vásárlók számára. A céljaik eléréséhez tehát a márka megújulása és vonzóbbá tétele elengedhetetlen.

A brit vezető arról is beszélt, hogy a felsoroltak jelentős áremelkedést jelentenek. Ez annak fényében érdekes, hogy a Volkswagen csoportnak már van egy prémium márkája: a Bentley. Aparicio szerint ügyelnek arra, hogy ne legyenek házon belül konkurensei egymásnak, ezért az Audit valamivel a Bentley alá pozicionálják. Kérdés, hogy ez az árak tekintetében mit fog jelenteni, illetve mikor következhet be a váltás. Ezekre a kérdésekre egyelőre nem kaptunk választ.

Related posts