Utazz állva a szalmával díszített autóban, és élvezd a különleges élményt!


A DS No.8 elnöki kiadása egy valódi különlegesség: egyetlen példány készült belőle, és Emmanuel Macron büszkén vezeti ezt a parádés autót. A jármű körös-körül páncélozott a maximális védelem érdekében, de a teteje nyitott maradt. Ki tudja, miért választották ezt a megoldást?

A DS, korábbi nevén Citroën, már évtizedek óta, egészen de Gaulle tábornok idejétől kezdődően, a francia államelnökök ünnepi közlekedésének ikonjává vált. A DS 19, a nyújtott DS 21, valamint az SM négyajtós változata – mindezek Robert Chapron zsenialitásának köszönhetően – méltó felvonulási járművekként szolgáltak. A XXI. században a DS 5, a DS 7 Crossback és a DS 7 Elysée vette át a stafétát, míg mostanra megérkezett a legújabb csoda, a No.8, amely már rendelhető, de még várja, hogy átvegyék.

Az autó május 8-án, a II. világháborút lezáró fegyverletétel 80. évfordulójának ünnepségén mutatkozott be. Motorikus teljesítménye kétségtelenül a csúcsot képviseli: egy 350 lóerős, két villanymotorral felszerelt, összkerékhajtású modellről van szó. Az autót egy 97,2 kWh kapacitású akkumulátor táplálja, amely lehetővé teszi, hogy egyetlen töltéssel akár 688 kilométert is megtegyen.

Ez a legutóbbi adat szintén az alapkivitelre érvényes, hasonlóan az 5,4 másodperces 0-100 km/óra gyorsuláshoz. Azonban mivel a francia államelnök ünnepélyes járművét a francia Centigon vállalat páncélozta, valószínű, hogy a teljesítménybeli mutatók nem lesznek olyan kedvezőek.

Az elnöki autót a francia kézműves ipar ünnepének szellemében alakították át, amelyről egy részletes tájékoztatóban számoltak be. Ebben a dokumentumban különös figyelmet szenteltek azoknak a partnereknek, akik hozzájárultak ahhoz, hogy a jármű valóban egyedivé és különlegessé váljon.

A Lison de Caunes műhelyben készült intarziás műszerfali betétek különleges anyagválasztásukkal tűnnek ki, hiszen fa helyett rozsszalmát használnak. A kék szatén dekorelemeket a Hermès-csoport szövetspecialistái alkották meg, míg a rakott szövetbetétek az 1835-ben alapított Atelier Lognon mesterségbeli tudását tükrözik.

Az autó legfigyelemreméltóbb tulajdonsága a nyitható vászontető, amelyet az alábbi fényképen világosan láthatunk, míg az egész alakos felvételeken könnyen leolvashatjuk a részleteit.

Jelenleg nincs hivatalos tájékoztatás a végleges sajtóközleményben, így valószínű, hogy olyan funkcióról van szó, amely végül mégsem került megvalósításra a DS mérnökei által, vagy amelynek részleteit biztonsági okokból nem osztotta meg az Elysée-palota. A fotón látható kapaszkodó rúd arra utal, hogy a vászontető célja az lehet, hogy az utasok felállva integethessenek, ami arra enged következtetni, hogy a hátsó lábteret is megnövelték.

Related posts