Az Európai Unió lépéseket tett a Shein divatmárkával szemben.

Az Európai Bizottság csütörtökön felszólította a kínai Shein - divatcikkeket áruló - online platformot, hogy nyújtson be belső dokumentumokat és adjon részletesebb tájékoztatást a piacterén található illegális tartalmak és áruk jelenlétével kapcsolatos kockázatokról.
A brüsszeli testület a digitális szolgáltatásokról szóló jogszabály (DSA) alapján továbbá részletes információt kér a Sheintől a fogyasztóvédelem és a felhasználók jólétének biztosítása érdekében hozott intézkedésekről, valamint a felhasználók személyes adatainak védelméről.
A Sheinnek legkésőbb május 17-ig kell benyújtania a bizottságnak az előírt információkat. A testület jogosult bírságot kiszabni, ha a benyújtott válaszok tévesek, hiányosak vagy félrevezetőek. Amennyiben a válaszadás elmarad, az Európai Bizottság hivatalos határozat útján kérheti az információk megadását.
Ez a kérdőív a Shein ellen folyamatban lévő DSA-vizsgálat részeként került összeállításra. Ez a vizsgálat párhuzamosan fut a Fogyasztóvédelmi Együttműködési Hálózat (CPC) által irányított, a bizottság által koordinált másik eljárással, amelynek célja, hogy megállapítsa, a vállalat mennyire felel meg az uniós fogyasztóvédelmi jogszabályoknak.
A bizottság már tavaly júniusban is kérte a Sheintől, hogy tájékoztassa őket az illegális termékek bejelentésére kidolgozott mechanizmusról, valamint az online platformokon használt manipulatív értékesítési taktikákról. Szerdán az Európai Bizottság bejelentette, hogy új intézkedéseket vezet be az e-kereskedelmi piactereken, hogy kezelje a nem uniós forrásból származó, alacsony értékű termékek értékesítésekor felmerülő kockázatokat. E lépések célja, hogy megakadályozzák a Kínából érkező, az uniós szabványoknak nem megfelelő áruk beáramlását.