KRESZ-változások: Néhány új szabálytól garantáltan fel fogsz pörögni!


Az új KRESZ módosítás sokban kedvez a vasak szerelmeseinek

A KRESZ folyamatosan változik, olyan gyakran, hogy néha nehezebb követni, mint egy miniszterelnök napirendjét. Új szabályok kerülnek bevezetésre, miközben másokat eltávolítanak, így nem könnyű nyomon követni, hogy mi vonatkozik ránk. Összegyűjtöttük néhány olyan módosítást, amelyek kifejezetten a kerékpárok, és különösen a kétkerekű járművek rajongóit érintik. A jó hír az, hogy néhány változtatás kifejezetten kedvező lehet számukra.

A közelgő KRESZ-változások több fontos ponton is érintik a motorosokat, amelyek célja, hogy a tervezett változások egy korszerűbb, biztonságosabb és rugalmasabb közlekedési rendszert alakítsanak ki, ahol a motorosok szerepe és lehetőségei is egyértelműbben szabályozottabbak és támogatottabbak lesznek.

Az új KRESZ módosítások kedveznek a motorosoknak

2026-tól számos új szabályozás lép életbe, amelyek jelentős hatással lesznek a motoros közösségre. Vannak olyan intézkedések, amelyek kifejezetten kedvezőnek tűnnek, míg mások teljesen feleslegesnek és indokolatlannak érződhetnek. Egy motorost kérdeztünk meg, hogyan látja ezeket az új változásokat, és mit gondol a jövőről a két keréken.

A biztonság fokozása érdekében várhatóan szigorúbb szabályozások léphetnek életbe a védőfelszerelésekre vonatkozóan.

A bukósisak viselése már eddig is kötelező volt, de a jövőben lehet, hogy a protektoros kesztyű, a megfelelő védőruha, valamint a zárt cipő vagy csizma használata is előírás lesz, különösen a lakott területeken kívül. Fodor Tamás, egy barcsi motoros, elmondta, hogy ő mindig is védőfelszerelésben motorozott, még a város határain túl is. Véleménye szerint ez egy kiváló kezdeményezés, sőt, ő még lakott területen belül is szigorítaná a szabályokat. Szerinte kis sebességnél is előfordulhat olyan baleset, amely súlyos sérüléseket okozhat, ezért minimálisan egy térd-, könyök- és vállprotektor, esetleg gerincprotektor viselését kellene kötelezővé tenni.

* Egy másik lényeges módosítás lehetővé tenné a motorosok számára az úgynevezett "előregurulást" a forgalmi torlódásokban.

Ez azt jelenti, hogy az álló vagy lassan haladó járművek között, például sávok között vagy azok szélén, legfeljebb 25 km/órás sebességgel haladhatnak. Ezenkívül bizonyos autópálya-szakaszokon - különösen torlódások idején - a leállósáv is elérhető számukra, mint legális közlekedési lehetőség. Ez a módosítás kedvező lenne számunkra, valóban ígéretes ötlet, azonban jelentős kockázatokat is hordozhat. Sajnos sok autós nem figyel eléggé a motorosokra, és nem számítanak arra, hogy mellettük haladunk el. Ugyanez igaz a motorosokra is, hiszen köztük is akadnak olyanok, akik meggondolatlanul lépnek be egy ilyen helyzetbe. Ahhoz, hogy ez a szabályozás hatékonyan működjön, mindkét fél részéről elengedhetetlen a fokozott figyelem - mondta egy somogyi motoros.

Related posts