Káoszban született a győzelem, esőcseppek tánca a Silverstone-i aszfalton! A verseny izgalma, a vízpermet és a szívverés egyesülése egy igazán varázslatos pillanatban. Az esőfutam során a pilóták bátorsága és ügyessége határozta meg a sorsukat, míg a dobo

A Forma-1-es Brit Nagydíjra még évekig emlékezni fogunk: bolond időjárás, hazai győztes, betliző nagymenők és egy olyan pilóta a dobogón, akinek mindenki örült.
Lando Norris nyerte a Forma-1-es Brit Nagydíjat McLarenes csapattársa, Oscar Piastri előtt egy őrült futamon, ahol talán mindennél nagyobb szó volt, hogy a Kick Sauberrel 239 Forma-1-es futam után
Nico Hülkenberg végre a dobogóra lépett, megkoronázva ezzel fárasztó munkáját és kitartását.
A 52 körös verseny ragyogó napsütésben indult, de a pálya állapota felemás volt: egy része vizes, míg más része már száradt. A felvezető kört követően hat versenyző – köztük George Russell (Mercedes) és Charles Leclerc (Ferrari) – úgy döntött, hogy a bokszba hajtva az átmeneti gumikat slick abroncsokra cseréli.
A rajt simán zajlott az élmezőnyben, ahol Max Verstappen a Red Bull volánjánál megőrizte vezető pozícióját, míg Oscar Piastri és Lando Norris, mindketten a McLaren színeiben, valamint Lewis Hamilton a Ferrari mögött helyezkedtek el. A második kör elején azonban virtuális biztonsági autós szakasz lépett életbe, miután Liam Lawson félreállt a sérült Racing Bulls-autójával. Közben Franco Colapinto versenye is tragikus véget ért, hiszen az Alpine versenyzője alig tudott elindulni a bokszból, így számára már itt véget ért a futam.
A VSC-t a másik Mercedesben ülő Andrea Kimi Antonelli is kihasználta, aki így a legjobb helyen álló száraz gumis versenyző lett, mivel a többieknek nem volt akkora tempóelőnye egy körön - noha kb. két kanyar volt a pilóták szerint, ami tényleg szükségessé tette a vizes aszfaltra is alkalmas Pirelliket.
A futam a 4. körben indult újra, és noha Gabriel Bortoleto (Kick Sauber) egy ponton a falig csúszott száraz gumikon, nem kellett miatta visszalassítani a futamot, mert továbbhajtott.
Verstappen és Piastri gyorsan megléptek a mezőnytől, és a McLaren pilótája folyamatos nyomás alatt tartotta a Red Bull hollandját. A versenyzők ügyesen próbálták hűteni a gumikat, miközben a száraz időszak kihasználására összpontosítottak, hiszen a meteorológiai előrejelzések szerint hamarosan újabb esőre lehetett számítani. Bortoleto autójának félrehúzódása miatt végül szükségessé vált egy virtuális biztonsági autós fázis, amely alatt Lance Stroll (Aston Martin) is sima felületű gumikat szerelt fel, ekkor ő a 12. helyen állt.
A VSC-s újraindítást követően, a 8. körben a száraz gumik végre életre keltek, és a középmezőny versenyzői olyan szektoridőket produkáltak, amelyek még a pole pozícióban lévő pilótáknál is jobbak voltak. Verstappen és Piastri párharca is hozzájárult a lassú tempóhoz, de az ausztrál végül átvette a vezetést, és gyorsan elhúzott Verstappentől. A verseny kezdeti zűrzavara csak fokozódott, mikor Russell szerint a pálya körül ismét elkezdődött a zápor.
Antonelli a 10. körben másodszor is a bokszba kényszerült, és visszakapta az átmeneti abroncsait. Az égbolt mintha csak leszakadt volna, a versenyzők mind visszavonultak a száraz gumikra való kerékcserére. Ezalatt Norris felzárkózott Verstappen mögé, aki a saját gumijait gyenge állapotúnak minősítette. A 11. körben aztán bekövetkezett a helycsere a két pilóta között, miután Verstappen megcsúszott, és Piastri már több mint 7 másodperces előnyre tett szert.
A kör végéig olyan körülmények jöttek, ami mindenkit kerékcserére kényszerített, mert a kopott átmeneti gumik már gyengének bizonyultak. A McLarennél dupla kerékcsere zajlott, Norris kiállása lassú volt, így Verstappen visszatért Norris elé. Hátránya 10 másodperc volt Piastri mögött. Stroll valahogy mindebből remekül jött ki: a cserélők között negyedik volt ekkor, még úgy is, hogy kétszer járt már az Aston Martin-garázsnál.
Az eső olyan hevesen zuhogott, hogy a 13. kör végére a pálya bizonyos szakaszain már elkerülhetetlenné vált a teljes esőgumik használata. A 14. körben a körülmények romlása miatt a biztonsági autót is pályára küldték. Ekkor a verseny állása a következőképpen alakult: Piastri, Verstappen, Norris, Stroll, Nico Hülkenberg (Kick Sauber), Pierre Gasly (Alpine), Esteban Ocon (Haas), Hamilton, Russell, valamint Fernando Alonso (Aston Martin). Hamilton, a safety car mögött, több versenyzőt is megelőzött, míg Leclerc csak a 14. helyen haladt, miután több kanyarnál is átvágott a fűről, mivel a plexije mögé felgyülemlett a víz.
Miután a verseny néhány körre lelassult, a 18. kör kezdetén újra beindult a tempós száguldás. Russell, Hamilton és Ocon között izgalmas csata bontakozott ki; Hamilton kezdetben egy pozíciót vesztett, de hamarosan két helyet sikerült nyernie. Leclerc is fokozatosan előre haladt, és a 13. helyért Cunoda Jukit (Red Bull) megelőzve teljesítette a manőverét. Az élen viszont csend honolt, Piastri, Verstappen és Norris között pedig 2-2 másodperces távolságok alakultak ki, jelezve a verseny szoros, de kiszámítható menetét.
A versenyek gyorsan véget értek, Isack Hadjar pedig nem tétlenkedett: a Racing Bulls autóját darabokra szedte, miután a vízpermetben felöklelte Antonellit. A csapatnak nem maradt más választása, mint gyorsan összepakolni, míg a többiek visszatértek a biztonsági autó mögé. Ekkor Ocon végre elindult kereket cserélni, így a pontszerző zónában Alonso után Carlos Sainz (Williams) következett a sorban.
A futam a 22. kör elején indult újra. Piastri lényegében megállt a restart előtt a pályán, egy pillanatra meg is előzte Verstappen, majd az ausztrál remekül lőtt ki. Verstappen viszont a második helyen megforgott, és visszazuhant a 10. helyre. Piastri biztonsági autós esetét viszont vizsgálni kezdték. Stroll ezzel a harmadik, Hülkenberg a negyedik volt Gasly és Hamilton előtt. Utóbbi nem sokáig örülhetett, mert egy hiba miatt Russell elment mellette, de a 27. körben Hamilton már ismét Russell előtt volt.
A restartnál a másik Red Bull is kalamajkába került, Cunoda forgatta ki Oliver Bearmant, de a haasos tudta folytatni a versenyt. Nem úgy Antonelli, akinek annyira sérült az autója, hogy ő is feladta a versenyt. Cunoda később megkapta a 10 másodperces büntetést tettéért.
Piastrit viszonylag hamar megbüntették, hiszen a 25. körben már megkapta a 10 másodperces büntetését. Ennek ellenére nem volt ok aggodalomra, hiszen Norris előtt 3,6 másodperc, Stroll és Hülkenberg előtt pedig további 10 másodperc előnye volt, amely folyamatosan nőtt. Így még ezzel a büntetéssel is csak a második helyre csúszott volna vissza.
A 30. kör környékén újabb izgalmas fordulat következett be, amikor Hamilton végre sikeresen megelőzte Gaslyt, ezzel az 5-6. helyezésért küzdve. Verstappen továbbra is a 10. pozícióban ragadt, míg Leclerc hosszú időn át a 12. helyen stagnált.
A futam innentől kezdve némileg lelassult, és sok csapatnál a pálya fokozatos száradása vált a rádióbeszélgetések középpontjába. Hülkenberg eközben próbálta megközelíteni Strollt – a tét pedig nem volt csekély, hiszen a harmadik helyért vívott csatát a Kick Sauberrel, a Formula-1-es dobogóval még mindig adós veterán.
Hülkenberg végül a 35. körben megelőzte a 3. helyért Strollt, és iparkodott, mert Hamilton is üldözte őt, a brit szintén hamar letudta a kanadait. Ekkor már lehetett használni a DRS-t. Verstappen is időközben fellépett egyet, és a 9. volt, Leclerc pedig a 11. helyet szerezte meg.
A verseny körülményeinek kedvező fordulatát jól illusztrálta, hogy a 37. körben, fél perces előnnyel vezető McLarenek közül Norris megfutotta a nap leggyorsabb körét. A pilóták ekkor még átmeneti gumikon száguldoztak, de már kezdtek megjelenni a száraz foltok. A bátorság mintapéldája Alonso volt, aki merész lépésként slick gumikra váltott. Ezt a döntést hamarosan Russell is követte, bár Alonso időeredményein érződött, hogy talán még korai volt a váltás.
Hülkenberget ekkorra már utolérte Hamilton, de a száradó ív melletti vizes rész a németnek kedvezett, hiszen az nehezítette az előzést.
Russell a vizes pályán, száraz gumikon, elképesztő sebességgel forgott körbe, de hihetetlen módon sikerült elkerülnie az autóbalesetet.
Ahogy a pálya fokozatosan felszáradt, Hülkenberg autója egyre inkább feléledt, és látványosan megelőzte Hamiltont. A brit versenyző a 42. körben gumicserére kényszerült, és lágy keverékű gumikat kapott a Ferrarijára. Ez a lépés sokakat ösztönzött, mivel Russell és Alonso is elkezdtek egyre versenyképesebb tempót diktálni. Miután Hamilton visszatért a pályára a bokszból, úgy tűnt, mintha nehezen találta volna meg a ritmust. A 43. körre a mezőny többi tagja már levette az intermediate abroncsokat, kivéve az élen haladókat.
Hülkenberg ebben a pillanatban 8 másodperces előnnyel haladt Hamilton előtt, a 3. pozícióban.
8 körrel a vége előtt.
A 44. körben Piastri is pitbe hajtott, és letudta a büntetését, miközben a két Haas autója egymásnak feszülve forgott. Bár járműveik enyhe sérüléseket szenvedtek, a verseny továbbra is folytatódott.
A 45. körben Norris is friss száraz gumikat kapott, ebből a szempontból rendben volt a mezőny. Norris vezetett Piastri előtt 5 másodperccel, őket Hülkenberg, Hamilton, Stroll, Verstappen, Gasly, Alonso, Albon és Russell előtt.
A száraz gumik és a kissé vizes pálya kombinációja számos hibához vezetett a verseny során. Piastri is belefutott a bukóterembe, míg Leclerc a sóderágyban találta magát, ami jelentős visszaesést eredményezett számára. A futam végén Piastri egy meglehetősen meredek kéréssel állt elő: úgy érezte, hogy a büntetése nem volt igazságos, és szerette volna visszaszerezni az első helyet Norristól.
A különös rádiós üzenetek természetesen elmaradtak a McLaren csapatától, így semmi kétség nem maradt Lando Norris hazai győzelmét illetően. Oscar Piastri a második helyen végzett, míg Nico Hülkenberg okosan menedzselte előnyét, és végre megvalósította álmát: életében először állhatott F1-es dobogón a Kick Sauber színeiben.
Hamilton tovább várhat a ferraris pezsgőzésre, negyedik lett a nagyot mentő Verstappen előtt. Mögöttük Gasly, Stroll, Alonso, Albon és Russell zárt.
A versenyek helyzete:
A 2025-ös Forma-1-es idény izgalmai két hét múlva Belgium festői tájain folytatódnak.