Pár héten belül Ön is tapasztalni fogja, hogy az E.ON integrálja informatikai rendszereit.


Az ELMŰ Hálózati Kft. és az E.ON Észak-dunántúli Áramhálózati Zrt. ellátási területén élő ügyfelek a júniusi és júliusi hónapokban változásokat tapasztalhatnak az ügyintézésben: hosszabb átfutási idők, a megszokottnál később érkező számlák várnak az ügyfelekre. Ennek oka, hogy az E.ON Hungária Csoport egységesíti informatikai rendszereit.

A budapesti és Pest vármegye jelentős részén tevékenykedő ELMŰ Hálózati Kft. ügyfeleit teljes mértékben érinti az átállás, míg az E.ON Észak-dunántúli Áramhálózati Zrt. ügyfelei csak részben tapasztalják meg a változásokat.

Az E.ON csütörtöki közleménye szerint június 29-étől megszűnik az ELMŰ Hálózati Kft. ügyfelei által használt online ügyfélszolgálat. Hamarabb, már június 20-ától nem lesz elérhető az E.ON Hálózat mobilapp. Az egységesítést követően július 10-étől az E.ON budapesti és Pest vármegyei ügyfelei is az eon.hu/ugyintezes online ügyfélszolgálati oldalon, illetve az E.ON Ügyfélszolgálat alkalmazásban intézhetik ügyeiket.

Az applikáción keresztül történő éves fényképes leolvasásra az átállási időszak alatt nem áll módunkban lehetőséget biztosítani. Az érintett ügyfelek számára az E.ON e-mailben fogja megküldeni a leolvasás időpontjának módosításáról szóló tájékoztatást.

Az átállás után az ELMŰ Hálózati Kft. ügyfelei számára bizonyos azonosítók módosulnak, azonban a mérő gyáriszáma és a mérési pont azonosító (POD) változatlan marad. Az ügyintézés során mindig szükség lesz a mérési pont azonosító számára (POD), amely a számla harmadik oldalának bal felső sarkában található. Ez az azonosító HU000-val kezdődik és összesen 33 karakterből áll – tájékoztatott a vállalat.

Az egységes rendszer kialakítása miatt 2025. június 20. és július 15. között nem készül rendszerhasználati díj számla (RHD) azon ügyfeleknek, akik a rendszerhasználati díjat külön fizetik az ELMŰ Hálózati Kft. számára. Esetükben az átállás utáni első számla várhatóan később érkezik, és az is előfordulhat, hogy a szokásosnál hosszabb időszak fogyasztását tartalmazza. Júliustól megváltozik az ELMŰ Hálózati Kft. bankszámlaszáma, ezért utalás előtt ellenőrizni szükséges az aktuális számlán a bankszámlaszámot.

Az MVM Next Energiakereskedelmi Zrt. felhívja a Budapesten és Pest vármegyében élők figyelmét, hogy az átállási időszakban az elszámoló számla alapját képező éves leolvasási adatok, valamint az okosmérővel rendelkezők június havi elszámoláshoz szükséges adatai az E.ON-tól a szokottnál később érkeznek az MVM rendszerébe, ezért azon ügyfelek, akiknek 2025. június 22. és július 15. közé esik az éves leolvasási időszaka vagy okosmérővel rendelkeznek, akár 3 hetes csúszást tapasztalhatnak az elszámoló számla érkezésében. Az érintett ügyfeleket az MVM Next e-mailben és postai úton érkező levélben is tájékoztatja, többek között az egybecsúszó számlák fizetési rendjéről, halasztott fizetési lehetőségről.

Az ELMŰ Hálózati Kft. által felvett új bekapcsolási igények és mérőcserék feldolgozása június 14-től szünetel. A korábban rögzített bekapcsolási igények folyamatában azonban nem történik változás. A HMKE (háztartási méretű kiserőmű) és új bekapcsolási igények július 1-15. között a folyamatkövető felületen nem lesznek elérhetőek, az időszak végén új azonosítókkal jelennek meg a rendszerben. Új bekapcsolási igény esetén a határidők is változhatnak.

Június 28-tól az általános tájékoztatás és igénybejelentés benyújtása lehetséges, de a számlázás és folyószámlakezelés korlátozott lesz.

Related posts