A Lamborghini visszavette az elektromos autókra vonatkozó terveit: a bikák hátrébb lépnek!


Csirkeháború – Megnyitott az első Popeyes Magyarországon! Összegyűjtöttük a legfontosabb részleteket a helyről, megkóstoltuk az ételeket, és elmondjuk, mit gondolunk róluk. Az árakat is bemutatjuk, hogy ti is tudjatok tájékozódni, mielőtt ellátogattok!

A Lamborghini már régóta elindult az elektrifikáció izgalmas világában, hiszen a Revuelto és a Temerario modellek hibrid hajtáslánccal büszkélkedhetnek: ezek a lenyűgöző sportautók a klasszikus V8 és V12-es motorok mellett elektromos erőforrásokat is integrálnak. Azonban a tisztán elektromos hajtás igazi úttörője a Lanzador lett volna, amelyet a 2023-as Monterey Car Week-en mutattak be. Ez a koncepcióautó egy teljesen elektromos összkerekes SUV volt, amely hihetetlen 1389 lóerős teljesítménnyel rendelkezett. Az olasz gyártó akkor azzal hívta fel a figyelmet, hogy a Lanzador hamarosan sorozatgyártásba kerülhet, sőt, még egy 2000 lóerős verzió lehetősége sem zárult ki, amellyel valóban új szintre emelhették volna a teljesítményt. Ezen felül, a 980 voltos architektúra bevezetése is izgalmas lépés lett volna, amelyet a tervek szerint később a Bentley és az Audi is alkalmazhatott volna – állítja az Auto Bild.

Most azonban úgy fest, ők is és a villany-Lambóra éhes vásárlók is hoppon maradnak. A Lamborghini vezetői végül is hosszas elemzés után arra jutottak, hogy átértékelik elektromos stratégiájukat, szerintük ugyanis vásárlóik még nem állnak készen a tisztán elektromos Lambókra. A Lanzador azonban ennek ellenére valószínűleg sorozatgyártásba kerül majd.

Ha a hibrid verzió mellett döntenek, akkor ismerős alkatrészekkel találkozhatunk. A Temerario és az Urus plug-in rendszerei már készen állnak, és egy dupla turbós V8-as motort kombinálnak elektromos rásegítéssel. Érdemes megjegyezni, hogy nem ez az első eset, amikor az autógyártó módosította elképzeléseit, hiszen korábban az Urus teljesen elektromos változatát is tervezték.

Related posts