Hadházy Ákos: A felújított esztergomi vasútvonalon nem valósították meg a vonatmegállító rendszert, amelyet "méregdrágán" alakítottak ki.


A független képviselő véleménye szerint mindössze két kisebb szakaszon található jelfeladó berendezés, ám ezek működésképtelenek.

Nem építették ki az elektronikus vonatmegállító rendszert a "méregdrágán" felújított esztergomi vasútvonalon - jelezte Hadházy Ákos hétfői Facebook-bejegyzésében. A független országgyűlési képviselő azt írta: mozdonyvezetők hívták fel a figyelmét arra, hogy csak két kisebb szakaszon építették ki a rendszer jelfeladó berendezéseit, de azok sem működnek.

A politikus szavaival élve: "Moldova novelláit idéző megoldásként, mivel ezen a szakaszon a rendszer papíralapú működésre épül, a mozdonyvezetők minden egyes út előtt kapnak egy írásos utasítást arról, hogy a biztonsági berendezés sajnos jelenleg nem üzemel."

Hadházy szavaival élve, egy alapvető biztonsági rendszerről van szó, ami képes megállítani a vonatot abban az esetben, ha a mozdonyvezető figyelmen kívül hagyja a vörös jelzést, legyen szó akár figyelmetlenségről, kedvezőtlen látási viszonyokról vagy rosszullétről. "Korábban azokon a szakaszokon, ahol nem volt ilyen berendezés, a vonatok maximálisan 80 km/h sebességgel közlekedhettek. Gyorsabban csak akkor haladhattak, ha két mozdonyvezető tartózkodott a fülkében. Ahelyett, hogy mindenütt kiépítették volna a vonatbefolyásoló rendszert, inkább ezt a szabályt törölték el" - tette hozzá.

A képviselő egy vizsgálati jelentést is mellékelt a bejegyzéshez, amelyben az áll, hogy az esztergomi szakaszon 2019-ben egy mozdonyvezető gyakornok átlépte a vörös jelzést. Szerencsére a helyzetet időben észlelte, így sikerült megállítania a vonatot, elkerülve ezzel egy esetleges balesetet.

"Az ügy amúgy szimpla korrupciós ügy is: úgy fizették ki a beruházást, hogy a biztonsági rendszer sok éve nem is működik. Ez nettó hűtlen kezelés, bár attól tartok, már elévült" - állította posztja végén Hadházy Ákos.

Megkerestük a MÁV-ot az ügy kapcsán, és amint megérkezik a válaszuk, azonnal frissítjük cikkünket.

Related posts