Google hirdetési technológiái: a bíró álláspontja szerint illegális monopólium, az Egyesült Államok pedig feldarabolási terveken dolgozik.

Az Egyesült Államok hatóságai nyomatékosan ösztönzik a Google reklámtevékenységének szétválasztását.
Az Egyesült Államok igazságügyi minisztériuma javaslatot tett arra, hogy a Google értékesítse az AdX digitális reklámpiacát, valamint a weboldalakon reklámok kezelésére és célzott eljuttatására szolgáló DFP platformját. E lépést követően egy szövetségi bíró arra a megállapításra jutott, hogy a vállalat jogellenesen uralja a két online hirdetési technológiai piacon.
Az Egyesült Államokban a monopolhelyzetek felszámolása és a verseny újbóli megerősítése érdekében elengedhetetlenek a javasolt intézkedések és a kényszerű eladások.
Leonie Brinkema kerületi bíró a múlt hónapban megállapította, hogy a Google tudatosan monopolhelyzetet alakított ki és tart fent két különböző piacon. Ez a döntés újabb nehéz csapás a tech óriás számára, hiszen tavaly egy másik bíró már az online keresési piacon is illegális monopóliumot állapított meg a cég számára.
A Google és a DOJ meghallgatása után a jelenlegi ügyet szeptemberben fogják megvitatni.
A Google álláspontja szerint elkötelezettek a viselkedésalapú orvoslatok mellett, ám a hatóságok jogi úton nem kötelezhetik őket arra, hogy üzleti szegmenseiket értékesítsék. Ezen kívül azt is hangsúlyozzák, hogy ez a lépés nemcsak a kiadóknak és hirdetőknek lenne hátrányos, hanem a folyamat jogi megalapozottsága is megkérdőjelezhető.