Fedezd fel ezt a különleges használt kisautót, amely most mindössze 600 ezer forintért a tiéd lehet!


A franciák ebben a méretosztályban egy teljesen egyedi megoldással akarták megújítani az oldalajtókat, de a piac nem volt vevő az ötletükre

ha városi miniautóról van szó, akkor mindenkinek elsőre a Smart ugrik be. Jogosan, mert ezzel még mindig találkozhatunk a nagyobb városokban, és akár vidéken is, a spórolásra vágyók "boltba járós" titkos tippje a Smart Fortwo.

A mikroautók univerzuma sokkal változatosabb, mint gondolnánk: 600-800 ezer forint környékén felfedezhetünk olyan francia kis csodákat, amelyek különleges megoldásaikat még senki sem próbálta utánozni.

Ez a Peugeot 1007-es, aminek fő mutatványa a két elektromos működtetésű tolóajtó volt.

A nyitáskor a kisautó hátsó oldalfala szinte teljesen hátracsúszik, így az ajtónyílás szélessége 92 centiméterre bővül. A kisgyermekek könnyedén be tudnak ugrani a hátsó ülésre, anélkül hogy előre kellene hajtaniuk az ülést, míg a felnőtteknek sajnos el kell mozdítaniuk az ülést, hogy kényelmesen bejussanak.

Záráskor az ajtó nem csupán egy egyszerű mechanikai eszköz, hiszen figyelmesen megáll, hogy ne sértse meg az útjába kerülő kezeket vagy táskákat. A biztonság érdekében, ha az ajtó sebessége meghaladja az 5 km/órát, azt már nem lehet villanymotorral nyitni, de ha lassan, lépésben közelítünk, akkor még simán használható.

Az autót friss állapotában több ízben is alaposan kipróbáltuk. A különleges tolóajtóról így fogalmaztunk: "A parkolás teljesen új élményt nyújt, eltűnnek a szűk helyek gondjai. Nem szükséges már hasat behúzva, óvatosan kiszabadulni az autóból, hiszen a tolóajtók varázsütésre felszámolják ezt a problémát."

Az autó utastere, a kompakt alapterülethez képest, lenyűgözően tágas. A fejtér bőséges, és a szélesség sem hagy kívánnivalót maga után. A négyszemélyes elrendezés, valamint a mozgatható hátsó ülések révén minden utas számára kényelmes helyet biztosít, így még négy 180 cm magas felnőtt is zavartalanul utazhat. Hacsak persze nem a csomagtér méretéről beszélünk, ami ilyenkor szinte eltűnik. De ha szükség adódik, a hátsó ülés pillanatok alatt átalakítható, így a kis Peugeot könnyedén bútorszállítóvá varázsolható, akár egy köbméternyi rakomány számára is.

Ez az autó valóban egyedülálló volt az okos és kreatív megoldásaival, valamint a kényelmes és jól megtervezett belső terével. Ám valamiért a feledés homályába merült, és a bukása sokak számára rejtély maradt. Mi lehetett az oka, hogy egy ilyen érdekesség, amelyet ma már egy prémium kategóriás okostelefon áráért megvásárolhatunk, nem kapott nagyobb figyelmet?

A Curbsideclassic.com forrásai alapján a Peugeot ambíciói 2005-ben a csillagokba ígérkeztek, hiszen évi 130 ezer eladást terveztek az új modelljük számára. A valóság azonban kissé másképp alakult: a teljes modellciklus alatt (2005-2009) összesen 123 900 példány talált gazdára. Eközben a vásárlók a Renault Modus iránti érdeklődését mutatták, ami egyértelműen jelezte, hogy Európában igény van a kompakt, sokoldalú autókra.

A tolóajtó mókás volt, de egy olyan problémára adott választ, ami egyszerűen nem létezett. Az európai autósok ki tudtak csúszni a résnyire nyitott hagyományos ajtón is a szűk parkolóhelyeken, gyorsan és egyszerűen.

Az elektromos mozgatás rendkívül lassú volt, legalább hat másodpercre volt szükség ahhoz, hogy az ajtó végre bezáródjon. A lehúzott ablakot pedig nem lehetett felhúzni nyitott állapotban, ami tovább nehezítette a helyzetet.

Többen írták a rossz szereplés okaként az erőtlen motorokat, de akkoriban a 14-15 másodperces százas gyorsulás még nem számított kirívóan rossznak, az 1,6 literes 109 lóerős benzines pedig már kellő dinamizmust adott, csak a robotizált automata váltó volt pocsék opció.

Ami igazán döntő tényező volt, az a borsos vételár: 2005-ben itthon közel négymillió forintot kértek érte, ami a mai inflációs értékekkel számolva körülbelül 10,5 millió forintnak felelne meg. Ez az elképzelés tehát nem bizonyult túl sikeresnek, de valahol éppen ezért kedveljük a francia autógyártókat: mindig bátran mernek szokatlan ötleteket megvalósítani a sorozatgyártású modellekben. Van, hogy ezek a merész kísérletek korszakos sikereket hoznak, mint például a Citroen híres hidropneumatikus rugózása, míg máskor óriási bukta következik be, mint a szezám-ajtós kis Peugeot esetében.

Akinek mindennapja a szűk parkolóhelyek kihívása, vagy éppen egy figyelemfelkeltő autóra vágyik 0,5-1 millió forint közötti áron, annak ez a lehetőség valóban izgalmas alternatíva lehet.

Related posts