A Maserati helyzete egyre aggasztóbbá válik, és nem kizárt, hogy eladásra kerülhet.

A Stellantis, a világ negyedik legnagyobb autógyártója, fontolóra vette, hogy megváljon prémium márkájától, a Maseratitól, amely az utóbbi években folyamatosan csökkenő eladásokat mutatott, számol be a Reuters.
A francia-olasz Stellantis jövőjéről már az új vezérigazgató, Antonio Filosa kinevezése előtt megkezdődtek a tárgyalások, a vállalat 14 márkát foglal magában, többek között a Chrysler, Peugeot, Jeep és Alfa Romeo márkát is, de
A Maserati az a márka, amely napjainkban a legnagyobb kihívásokkal néz szembe.
A Trump-adminisztráció által bevezetett magas amerikai importvámok, valamint a fokozódó kínai verseny következtében a Stellantis komoly kihívásokkal néz szembe, különösen az Egyesült Államok piacán. A helyzet kezelésére a vállalat már április elején megbízta a McKinsey tanácsadó céget azzal, hogy elemezze a vámok hatását a Maserati és az Alfa Romeo márkák jövőbeni kilátásaira.
Bár a vállalat hivatalosan továbbra is elkötelezett mindkét márka iránt, a McKinsey egyik fontos feladata a Maserati értékesítésének lehetőségeinek feltérképezése is.
Az eladás ötlete megosztja a Stellantis igazgatótanácsát:
Egyes szakértők szerint a portfólió szűkítése javíthatná a Stellantis profitabilitását.
A Maserati eladásának megfontolása kulcsfontosságú lépés lehet, figyelembe véve, hogy a márka értékesítési számai 2024-ben drámaian visszaestek: mindössze 11 300 jármű talált gazdára, ami több mint 50%-os csökkenést jelent. Ráadásul a vállalat egy jelentős, 260 millió eurós működési veszteséget szenvedett el, ami tovább súlyosbíthatja a helyzetet.
Jelen pillanatban nincs előre tervezett új modell bevezetése, és az új üzleti stratégiát csak Filosa hivatalba lépése után fogják ismertetni.
A potenciális vevők között kínai autógyártók is lehetnek, akik hasonló stratégiával, mint korábban a MG Motor vagy a Volvo megvásárlásával szeretnének megerősödni az európai piacon.
A Stellantis szóvivője határozottan visszautasította azokat a pletykákat, miszerint a Maserati eladásra került volna, ugyanakkor kiemelte, hogy a cég nyitott mindenféle lehetőségre a jövőbeni átalakítások kapcsán.