A BYD magyarországi gyárának építése a terveknek megfelelően halad előre.


Az ütemterv szerint az év végén várhatóan elindul a gyártás, és hamarosan Európa területén is megkezdődik az autók előállítása, kifejezetten európai igényekre szabva. A szegedi üzem kapacitása továbbra is 300 ezer jármű éves csúcsot céloz meg. Ezen kívül jelenleg 150 hazai és európai beszállító minősítésén dolgoznak, hogy még inkább megerősítsék a helyi ellátási láncot.

Sajtóhírekre reagálva Joó István kormánybiztos, a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója azt közölte: az első európai autógyárát Szegeden építő

BYD kitart Magyarország mellett, és nem változtatta meg a beruházás megvalósításáról és a termelés felfuttatásáról készített terveit.

Emlékeztetett: a kínai társaság 2023 decemberében - 224 tárgyalási forduló után - döntött úgy, hogy Magyarországon építi fel első európai autógyárát. A 300 hektáros szegedi területen 2024-ben kezdődött az építkezés. A beruházásnak köszönhetően több ezer magas hozzáadott értékű munkahely jön létre, és a BYD jelenlétéből helyi beszállítók is profitálnak.

A BYD Magyarország melletti elköteleződését jól tükrözi, hogy Hollandiából Budapestre helyezik át európai központjukat. Ez a lépés lehetőséget teremt legalább kétezer magasan képzett szakember számára a fővárosban, a marketing területtől kezdve a HR szakértőkön át az adatelemzőkig. Emellett a cég két jelentős kutatás-fejlesztési projektet indít, amelyek összértéke körülbelül 250 millió euró, és amelyek során hazai egyetemekkel fognak együttműködni.

A májusban bejelentett döntés keretében két jelentős kutatás-fejlesztési projekt indítása valósult meg. Az első, 105,1 millió eurós beruházás célja egy innovatív vezetéstechnológiai rendszer kidolgozása, amely a mesterséges intelligencia erejére támaszkodik. Ennek köszönhetően a járművek képesek lesznek valós időben tanulni a különböző vezetési helyzetekből, az azonnal gyűjtött adatok elemzése révén. A második projekt még ambiciózusabb: 141 millió eurós értékével a BYD hajtáslánc-technológiájának fejlesztését célozza meg, amely az elektromos járművek teljesítményének és energiahatékonyságának növelésére összpontosít.

A közelmúltban jelentették be, hogy a BYD a már 2017 óta működő komáromi üzemében elektromos buszok mellett elektromos meghajtású teherautókat is gyárt majd, ami nemcsak új termékpalettát és fejlett technológiát, hanem

620 új munkahelyet is jelent a Duna-parti városnak.

A BYD Auto, amely 2003-ban jött létre, a BYD multinacionális csúcstechnológiai vállalat autóipari leányvállalataként tevékenykedik. E vállalat élenjáró szerepet vállalt az elektromos járművek világában, hiszen elsőként állította le a fosszilis üzemanyaggal működő autók gyártását. Kínában a tölthető személygépkocsik (NEV) eladásaiban kilenc egymást követő évig megőrizte vezető pozícióját, ezzel is hozzájárulva a fenntartható közlekedés jövőjéhez.

Related posts