A Stellantis olaszországi gyártása drámai mértékben csökkent, ami komoly aggodalmakat vet fel a vállalat jövőbeni kilátásaival kapcsolatban. A Világgazdaság hírei szerint a visszaesés mögött több tényező is állhat, amelyek a piaci helyzetet és a termelési


A személyautók gyártása különösen jelentős mértékben csökkent. A Stellantis is nehézségekkel néz szembe a kereslet csökkenése és a kínai versenytársak megjelenése miatt.

A Stellantis olaszországi gyártási volumene tavaly 37 százalékkal csökkent, ami főként az autóiparban tapasztalható drámai visszaesés következménye. Ezt az információt a szakszervezet pénteken tette közzé.

A Reuters hírportál emlékeztetett arra, hogy az olaszországi túltermelési problémák kezelésére a csoport jelentős mértékben igénybe vette az állami támogatású ideiglenes elbocsátási programokat.

A Stellantis ugyan decemberben bemutatott egy tervet a termelés növelésére, de az majd csak 2026-tól várható az új modellek bevezetésének köszönhetően.

A FIM-CISL szakszervezet közlése szerint a 2021-ben a Fiat Chrysler és a francia PSA-Peugeot egyesüléséből létrejött vállalat, tavaly 475 090 járművet gyártott Olaszországban, szemben a 2023-as 751 384-gyel.

A Stellantis személyautógyártása különösen jelentős visszaesést mutatott az utóbbi időszakban.

Személygépkocsiból 46 százalékkal kevesebb futott le a szalagokról, a gyártás ebben a szegmensben

Az új haszongépjárművek termelése 17%-kal visszaesett.

A Stellantis egyelőre nem válaszolt a hírügynökség megkeresésére.

A világ negyedik legnagyobb autóipari vállalata, akárcsak más európai gyártók, komoly kihívásokkal néz szembe a gyenge kereslet miatt, különösen az elektromos járművek (EV) piacán. A helyzetet tovább bonyolítja a szabályozási környezetben tapasztalható instabilitás, valamint a kínai versenytársak erősödése.

A szakszervezetek hangot adnak elégedetlenségüknek.

A FIM-CISL pénteken bejelentette, hogy részt vesz az IndustriALL Europe által február 5-re Brüsszelbe tervezett tiltakozó akción. Ezzel egy időben az Európai Bizottság két héttel később bemutatja a zöld megállapodás keretében kidolgozott ipari tervét. E terv célja, hogy erősítse az Európai Unió iparának versenyképességét a nulla nettó kibocsátásra való átállás során, és felgyorsítsa a klímasemleges gazdaságra való áttérést.

Ferdinando Uliano, a FIM-CISL vezetője hangsúlyozta, hogy elengedhetetlen lenne áttekinteni az uniós célkitűzéseket, amelyek a járművek szén-dioxid-kibocsátásának 2025-től történő csökkentésére vonatkoznak.

- mondta az európai autóipar válságáról szólva.

Related posts