Blokk hiányában a szerencse kulcsszerepet játszik az ajándék cseréjében.


A fogyasztóvédelmi előírások alapján a kereskedők nem mindig kötelesek visszatéríteni a termékek vételárát.

- A nagyszüleim mindig azt mondták, hogy a vaslábosban sütni a legjobb - meséli Boti, aki éppen a nagyszüleihez tartozó karácsonyi kenyérsütőt hozza vissza. Szülei is rendszeresen készítenek otthon kenyeret, és azt hitték, hogy a sütő segítségével könnyebbé válik a folyamat. De úgy tűnik, nem minden esetben a legújabb technológia az ideális megoldás.

- Édesanyám rendszeresen készít kenyeret a család számára, rengeteg különböző receptet ismer. Nagymamám is gyakran süt, ezért úgy döntöttünk, meglepjük őt egy új sütővel. Ám ő a hagyományos módszereket részesíti előnyben, így végül azt a döntést hozták, hogy visszaviszik a sütőt - mesélte Boti, aki végül visszakapta a sütő árát.

Sári az édesapjával látogatott el egy bevásárlóközpontba. Nagynénjétől kapott egy nadrágot, ami végül, bár nagyon tetszett neki, kicsi lett.

Többször kaptam már ruhát a nagynénémtől, mindig eltalálja a méretemet, de most nem jött össze. Gyorsan kicserélem és kész, volt már ilyen, nem szoktak problémázni a boltban

- mondta a Blikknek Sári, aki már máskor is hozott vissza olyan ruhát, amit ajándékba kapott, de nem lett jó a méret.

Bár a gondos tervezés és a precíz csomagolás sokat számít, a karácsonyi ajándékok sikere mégis gyakran kérdéses. Az ünnepek után, az első munkanapon, a nagyobb áruházak ügyfélszolgálatai már gőzerővel működtek, hogy fogadják azokat a vásárlókat, akik valamilyen okból úgy döntöttek, hogy kicserélik vagy akár meg is válnának a kapott ajándékoktól. Elengedhetetlen, hogy ha a csere mellett döntünk, mindig tartsuk magunknál a vásárláskor kapott blokkot, hiszen nélküle szinte lehetetlen az ajándékot visszaváltani. Ugyanakkor a Kereskedelmi Dolgozók Független Szakszervezetének elnöke megjegyezte, hogy bizonyos különleges esetekben a blokkot nem megőrző vásárlók is szerencsésen járhatnak.

Bubenkó Csaba a Blikknek elmondta, hogy amennyiben egy olyan saját márkás termékről van szó, amely kizárólag az adott üzletláncban vagy annak egyes boltjaiban érhető el, előfordulhat, hogy a terméket kicserélik. Hangsúlyozta azonban, hogy ez rendkívül ritka eset, és minden esetben szükséges a vásárlás igazolására a blokk vagy számla bemutatása.

Legtöbbször műszaki termékeknél, ruháknál, könyveknél fordulhat elő probléma. A ruhák, könyvek esetében olyankor viszik vissza legtöbben az ajándékot, ha rossz a méret, nem tetszik, esetleg hibás a termék, ez utóbbi pedig a műszaki cikkek visszavitelének is a legfőbb indoka.

A fogyasztóvédelmi előírások alapján a kereskedők nem kötelesek automatikusan visszatéríteni a visszavitt termékek árát. Csak bizonyos körülmények között van erre lehetőség, például ha a termék hibás, és annak javítása vagy cseréje nem lehetséges. Online vásárlás esetén a vásárlóknak 14 nap áll rendelkezésükre, hogy meggondolják magukat, és visszakérjék a termék árát. Emellett, ha a kereskedő nem teljesítette a szállítást a megígért határidőn belül, szintén joguk van a visszatérítéshez. A bolti vásárlások esetében is ajánlott, hogy a vásárlók törekedjenek arra, hogy a termékeket két héten belül visszavigyék, amennyiben nem elégedettek velük.

Related posts