Ritkán találkozni vele, így hamarosan eltűnik a kínálatból a rendkívül erős, de csupán négyhengeres Mercedes-AMG C 63.


A jelenlegi AMG C 63 utódja, amely több szempontból is eltér az elvárásoktól, várhatóan nem a megszokott V8-as, hanem egy 6 hengeres erőforrással fog debütálni.

Már jó ideje köztudott, hogy a Mercedes szupersportos C-osztályának csúcsmodellje, az AMG C 63 S E Performance iránt világszerte meglehetősen visszafogott az érdeklődés. Ennek fő okai között szerepel a hagyományos 4 literes V8-as motor helyett most már csupán egy 2 literes, négyhengeres erőforrásra épülő, túlbonyolított plug-in hibrid rendszer, a jelentős súly, valamint a magas vételár.

Ennek kapcsán a legfrissebb híradások arról szólnak, hogy a C-Klasse közelgő modellfrissítésével eltűnik a kínálatból az általunk többek közt versenypályán is rendesen meghajtott 680 lóerős AMG C 63 S E Performance, melynek helyére a némileg visszafogottabb menetdinamikájú, de több hengerrel szolgáló AMG C 53 4Matic+ érkezik.

A közeljövőben érkező titokzatos újdonság várhatóan a lágyhibrid M256M hajtásláncot fogja magáénak tudni, amelyet nemrégiben a CLE 53 4Matic+-ban már részletesen tesztelhettünk.

A jármű szívét egy 3 literes, 6 hengeres turbós benzinmotor adja, amely lenyűgöző 449 lóerőt és körülbelül 600 Nm nyomatékot produkál. Ezt a teljesítményt egy 23 lóerős, 205 Nm-es kompakt villanymotor egészíti ki, amely még dinamikusabbá teszi az élményt. Az összhatásnak köszönhetően a gép mindössze 4,2 másodperc alatt képes elérni a 100 km/h sebességet, és végsebessége eléri a 270 km/h-t.

A hírek szerint a biturbó V8 motor nem fog visszatérni a C-osztályba, viszont a CLE modellben várhatóan feltűnik majd. Az érkező AMG 63-as csúcsmodell várhatóan ezzel a hajtóművel fog üzemelni, így izgalmas teljesítményre számíthatunk.

A Mercedes eddig még nem adott hivatalos nyilatkozatot a fent említett információkkal kapcsolatban. Az AMG C 63 S E Performance modell 0-100 km/h gyorsulása mindössze 3,4 másodperc, míg tömege 2165 kilogramm. Magyarországon ennek a járműnek az alapára 46 millió forint.

A fő ellenfél, a 6 hengeres, biturbó motorral felszerelt BMW M3 Competition M xDrive, amely 530 lóerőt rejt magában, 1855 kilogrammos súlyával hódít. Ez a sportautó mindössze 3,5 másodperc alatt sprintel 0-ról 100 km/h-ra, és árcéduláján 37,3 millió forintos összeg szerepel.

Related posts