A következő hetekben megérkeznek a Red Bull legújabb innovációi – F1VILÁG.HU


Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója megerősítette, hogy a csapat az elkövetkező két versenyhétvégén – Ausztriában és Silverstone-ban – bemutatja idei autójának utolsó jelentős fejlesztéseit. Ezek a módosítások kulcsfontosságú szerepet játszhatnak a bajnoki esélyeik megőrzésében, mielőtt a figyelem végleg a 2026-os új szabályrendszer felé terelődik.

A Red Bull az utóbbi versenyeken, Miamiban, Imolában és Barcelonában, lépésről lépésre modernizálta a padlólemezét, az oldaldobozait, valamint az első szárnyát. A sorozat végső komponenseit most Ausztriába szállítják.

"Jelenleg az osztrák frissítés van folyamatban, amelyet a Silverstone-i versenyre tovább csiszolunk" - nyilatkozta Marko a Kleine Zeitung című osztrák lapnak. "Ha azonban ez sem hoz eredményt, akkor komoly kihívásokkal nézünk szembe a világbajnokság során. Persze, már most is bőven akad nehézség."

A tanácsadó hangsúlyozta, ezek lehetnek az utolsó jelentős fejlesztések a 2025-ös autóra, mielőtt a csapat teljes kapacitását az új generációs, 2026-os versenygépre fordítja.

"Világosan körvonalazva van, miként kell alkalmaznunk a szélcsatornát és az összes elérhető eszközt" - fejtette ki. "Viszont eljön az a pillanat, amikor meg kell hoznunk a döntést: 'ennyi volt a fejlesztésből'. Ennek két fő oka van: egyrészt az idő, hiszen az új alkatrészek előállítása nem megy egyik napról a másikra, másrészt pedig a költségkeret határa."

"A kérdés, ami foglalkoztat minket: hová irányítjuk az erőforrásainkat? Véleményem szerint a Silverstone-i vagy legkésőbb a Spa-i verseny után el fogjuk dönteni, hogy a teljes figyelmünket az új autóra összpontosítjuk."

Marko véleménye szerint nem reménytelen ledolgozni azt a hátrányt, amelyet a Red Bull a McLarennel szemben tapasztal. Ugyanakkor az idő sürgeti a csapatot.

Jelenleg körülbelül három tizedmásodpercre vagyunk a McLaren mögött, de a működési tartományunk sokkal szűkebb. Ez jelentősen megnehezíti a helyzetünket. Ha a pálya kedvező számunkra, mint Dzsiddában vagy Szuzukában, bár Imola és Montreal sem voltak rossz élmények, akkor a csomagunk jól teljesít. Azonban a működési tartományunk rendkívül korlátozott.

Max Verstappen már ötször diadalmaskodott ezen a pályán, ami jól illik a Red Bull Ringhez. Mi sem vagyunk mentesek a gumiproblémáktól - a McLaren kivételével szinte minden csapat bajban van ezzel.

Related posts