A GYSEV mostantól 752 kilométernyi vasúti pálya üzemeltetéséért felelős.


A júlis 1-jétől érvényes, a MÁV-csoporttal kötött megállapodás lehetőséget teremtett a tarifatörés megszüntetésére is, így van olyan viszonylat, amelyen az eddiginél kicsit olcsóbban utazhatunk.

Aláírta a szerződést a MÁV és a GYSEV a vasútvonalak átadásáról, július 1-jétől a GYSEV 752 kilométernyi vasúti pálya üzemeltetését vette át a MÁV-csoporttól - közölte utóbbi cég kedden.

A két vasúttársaság közötti munkamegosztás módosulása az utasok számára teljesen zökkenőmentes, hiszen továbbra is a megszokott járatokra számíthatnak, mint eddig.

Bejelentették, hogy a két vasúttársaság közötti munkamegosztás módosulása az utasokat nem érinti, így ők továbbra is a megszokott járatokra számíthatnak, mint eddig.

A GYSEV-hez mostantól a meglévő 443 kilométeres hálózat mellett további 752 kilométernyi magyarországi vasúti pálya üzemeltetése, működtetése és a pályavasúti szolgáltatásokkal kapcsolatos jogok és kötelezettségek is átkerültek. Fontos megjegyezni, hogy ez a változás nem automatizálja a személyszállítás áthelyezését; ez csupán a Zalaegerszeg és Celldömölk közötti vonatok esetében valósul meg.

A MÁV által üzemeltetett érintett vasútvonalakon naponta átlagosan 420 vonat járatot indítanak, hozzájárulva ezzel az országos vasúti áruforgalom körülbelül 10%-ának lebonyolításához. Ennek eredményeként 40 különböző vasúti társaság számára évente 754 millió árutonna-kilométer mennyiségű árucikk célba juttatását segítik elő. Érdemes megjegyezni, hogy az átadott és átvett vonalak részletes listája a vasúttársaság hivatalos weboldalán érhető el.

A megállapodás új lehetőségeket nyitott meg, lehetővé téve, hogy hosszú évek után végre megoldódjon a tarifatörés kérdése. Július 1-jétől kezdődően a GYSEV-es járatok használata nem fog többe kerülni, mint a MÁV által üzemeltetett vonatok igénybevétele. Ennek köszönhetően például a vonatozás Sopron és Budapest között kedvezőbb áron lesz elérhető.

Related posts