A MÁV 18 millió forint értékben kártérítést utalt át az utasoknak a szombati vasúti baleset következményeként.


A MÁV hétvégi leállása jelentős anyagi terhet rótt az adófizetőkre, hiszen a vasúttársaság összesen 18 millió forint kártérítést kellett, hogy kifizessen a késlekedő vonatok miatt az utasok számára. Lázár János, az építési és közlekedési miniszter, az év elején azt ígérte, hogy június 1-jétől minden 20 percnél hosszabb késés esetén az utasok visszakapják menetjegyük árának felét. Azonban szombaton, amikor egy sorompó meghibásodása miatt számos vonat késlekedett, a miniszter sürgősen bejelentette, hogy a balatoni vonalon utazók számára teljes kártérítést nyújtanak.

A Hvg.hu megkeresésére a MÁV azt írta: június 1-je óta összesen 36 millió forint feletti összeget fizettek ki késési biztosításként, és ennek közel a fele, 18 millió forint a pünkösdi hosszú hétvégével volt összefüggésben. A válaszuk szerint szombaton 10 ezer jegy árát térítették vissza. Azt nem árulták el, hogy mekkora költsége volt a vasárnapra kirendelt 300 busznak és sofőröknek, csak annyit írtak, hogy a 300 busz és buszvezető kapcsán "felmerülő költségek elszámolása a vasúti közszolgáltatási szerződés keretei között rendezett".

Mindeközben sorompóauditot, vagyis teljes körű átvizsgálást rendelt el Hegyi Zsolt, a MÁV vezérigazgatója. A Facebook-oldalára feltöltött videóban arról beszélt, hogy csütörtök reggel egyeztetett Siemens magyarországi vezetőivel. A meghibásodott sorompókat a német cég gyártotta és telepítette a székesfehérvári vonal egy évtizeddel ezelőtti korszerűsítése során.

"A Siemens azt vállalta, hogy egy teljes körű karbantartási és üzemeltetési auditot végez minden olyan sorompón, amit Magyarországra ő szállított"

Hegyi tájékoztatása szerint országszerte minden vonalon alaposan átvizsgálják a sorompókat, és a vizsgálat eredményéről szóló jelentés várhatóan a jövő hét közepére elkészül. A MÁV vezérigazgatója hangsúlyozta, hogy ezt követően döntenek az esetleges sürgős beavatkozásokról, valamint arról, hogyan lehetne a jövőben elkerülni a hasonló problémákat. Lázár szombati nyilatkozatában kifejtette, hogy addig nem adnak ki újabb megrendeléseket a Siemensnek, amíg a korábbi munkájuk során felmerült hiányosságokat és hibákat nem orvosolják.

Szombaton a balatoni vasúti közlekedés súlyos zűrzavara alakult ki, mivel egy sorompó meghibásodott. A székesfehérvári vonalon, valamint a kapcsolódó szakaszokon az utasoknak 30-60 perccel hosszabb menetidővel kellett számolniuk, sőt, néhány állomáson a megszokott várakozási időnél is tovább kellett várakozniuk. Akadtak olyan vonatok, amelyek el sem tudtak indulni, míg más járatok a balatoni végállomásuk előtt kénytelenek voltak visszafordulni, az utasokat pedig pótlóbuszokkal szállították tovább.

Vasárnap a MÁV-csoport minden elérhető klímás buszát a kelenföldi pályaudvarra irányították, hogy gyorsan reagálhassanak, ha szükség támadna rájuk. A kelenföldi helyzetre vonatkozó részletekről korábbi cikkünkben számoltunk be. A vasúti káoszra Vitézy Dávid és Magyar Péter is reagált, Lázár Jánosnak pedig üzenetet küldtek, ráadásul Magyar Péter a Megy a gőzös című dalt egy különleges, Lázárra utaló verzióban adta elő a miniszternek. Míg Lázár János közvetlenül nem lépett, Nagy Bálint közlekedési államtitkár vette a bátorságot, hogy bocsánatot kérjen a vonatok késlekedéseiért, míg a MÁV vezérigazgatója azonnali vizsgálatot rendelt el az ügyben.

Related posts